خداحافظی با کبودی دور چشم

سه شنبه 1 بهمن 1398
19:42
آوا امینی

خداحافظی با کبودی دور چشم

تمام مشکلات پوستی یک طرف، سیاهی دور چشم هم یک طرف. چشم‌ها همیشه اولین پل ارتباطی است و تیرگی و کبودی اطراف آن می‌تواند اثرات منفی زیادی به همراه داشته باشد. تیرگی‌های دور چشم نه‌تنها چهره را خسته و سن و سال را بیشتر از آنچه هست نشان می‌دهد که اعتماد به نفس شما را نیز به مرور کم و کمتر می‌کند، به‌همین دلیل خیلی‌ها سعی می‌کنند با راه‌های مختلف خانگی و غیر‌خانگی روشنی را به زیر چشم‌های‌شان برگردانند.

تیرگی دور چشم یک بیماری خوش‌خیم و شایع است که دلایل مختلفی باعث به‌وجود آمدن این مشکل در چهره افراد می‌شود. عواملی مثل نازکی پوست، نبود چربی و وجود شبکه عروقی باعث می‌شود پلک نسبت به سایر نقاط بدن کمی تیره‌تر باشد.

سیاهی زیر چشم هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود، ولی به‌دلیل مسائل هورمونال در خانم‌ها بیشتر بروز می‏کند.

تیرگی دورچشم به‌خصوص اگر از نوع آناتومیکی و ژنتیکی باشند، درمان خاصی ندارند. البته می‌توان تیرگی‌هایی که به‌دلیل ابتلا به بیماری ایجاد شده‌اند را با درمان بیماری برطرف کرد. فردی هم که دچار کم‌خوابی و استرس است اگر این دو مشکل را حل کند، به‌تدریج مشکل تیرگی دور چشمش برطرف خواهد شد. با این حال نسخه‌های طب مدرن و طب سنتی برای درمان این مشکل را بخوانید.
به‌طور کلی افراد بالغ حداقل به 6‌ساعت خواب نیاز دارند و بهترین زمان آغاز خواب از ساعت 10شب است. بوییدن سیب و خوردن فالوده‌ای از سیب رنده شده و کمی گلاب به‌همراه عسل ‌در ساعت 8شب می‌تواند با کمک ‌تقویت قلب به ایجاد خواب عمیق در فرد کمک کند. می‌توانید داخل بینی‌تان را با روغن کدو از عصر تا شب حداقل سه بار چرب کنید. این عمل باعث ایجاد خواب عمیق در افراد می‌شود

زاج افراد با‌توجه به شرایطی که دارند، در سنین مختلف، فصل‌های سال، اقلیم‌ها و... متغیر است، به‌همین دلیل و دلایل دیگری مثل شرایط روحی و روانی، مسافرت به اقلیم‌های مختلف و غذاهایی که فرد می‌خورد، ممکن است تیرگی دور چشم پررنگ یا کمرنگ شود. بعضی تیرگی‌های دور چشم، ناشی از تجمع مواد زاید در بدن مانند خلط سرد و خشک در داخل بدن یا داخل دِماغ است.
مهم ترین عواملی که باعث افزایش این خلط می شوند عبارتند از: مصرف بیش از حد غذاهای آماده، فست‌فودها، سس‌ها، گوشت‌های مانده، بادمجان، کلم، عدس و قهوه. با مصرف زیاد این مواد، سودا در خون افزایش پیدا کرده و در جاهایی از بدن رسوب می‌کند که یکی از آنها اطراف چشم است که باعث تیرگی دور چشم یا لکه‌هایی در پوست می‌شود.

منبع:سایت برترین ها


[ بازدید : 88 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به راه اندازی تجهیزات آشپزخانه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]